Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

Utveckla din medialitet

Av Hidden Realms - 31 januari 2016 18:33

Hittade lite bra tips för att öva upp sin medialitet   

 

  •  Börja lyssna med ett öppet hjärta och sinne på det du upplever och ser runtomkring dig.
  • Ta fram olika färger och sätt dig ner och titta på dessa. Vad känner du? Kanske du ser eller hör något?
  • Ta fram fotografier på dem du känner och lägg i olika kuvert. Blanda kuverten. Dra ett av kuverten och lägg det mellan dina händer och känn in. Beskriv denna person för dig själv och öppna sedan och se om den information du fick till dig stämde med den person som är på fotografiet.
  • Sitt ner i ett mörkt rum med endast ett levande ljus tänt och andas tungt. Stäng ute allting och rikta ditt medvetande på ljuset. Vad känner du inom dig? Hör du några ljud eller ser du bilder inom dig som kanske vill säga dig något?
  • Om du har änglakort kan du ta fram dem och titta på bilderna. Känn in och berätta för dig själv vad du känner när du ser kortet. Bara tala fritt, låt orden liksom komma av sig själv.
  • Gör en lättare läggning med tarotkort. Blanda korten och lägg sedan tre kort framför dig. (Man läser korten ifrån vänster till höger). Nummer 1 står för det som varit. Nummer 2 står för det som är nu. Nummer 3 är det som ska komma. Känn in vad korten vill säga dig innan du tar hjälp av manualen. Vad ser du i bilderna, vad känner du? Sök inom dig. Koncentrera dig och om du behöver ta en kort paus. Drick lite vatten eller bara pausa för att sedan återkomma till korten och de känslor som kommer.
  • Djur förmedlar sig genom bilder till oss människor så om prova gärna att sända ditt husdjur bilder. Sätt dig ner och tänk bilder samtidigt som du klappar eller rör vid ditt husdjur. Får du bilder tillbaka?
  • Ring upp en vän och be denna titta på en bild eller ut genom fönstret där denna bor. Försök att fånga denna bild. Berätta för din vän vad du ser och se om det du får fram stämmer.
  • Be att få ett föremål ifrån någon. Hur känns det när du håller i föremålet, får du till dig några inre bilder, kanske blir du glad eller ledsen.
    Du kanske får ont någonstans?
    Berätta för den som äger föremålet. Stämde något av dina känslor på personen?

 

Kan ju passa på att berätta lite om hur min resa började också, vet att jag gjorde det lite lätt i mitt första inlägg men kan ju gå lite mer djupgående kanske. Jag har alltid varit medial, känt av, haft förnimmelser. SOm liten började det faktiskt genom rädsla, som barn är det skrämmande att se och höra saker som man inte förstår. SÅ i den åldern var jag rädd för vad detta kunde göra. När jag sedan blev 13 år fick jag min första tarotlek, ni vet en såndär traditionell tarotlek, den ville liksom inte ge mej något, så den blev lagd på hyllan och det gör den fortfarande idag. Det finns ställen runtom där jag bor som bär på starka energier och avtryck från en annan era och det har jag väldigt lätt att känna av, många ställen jag vet är mer behagliga än andra dock, men det är också något som jag alltid haft med mej. Kunnat förnimma i förväg vad som ska hända och istället valt att göra något annat. Detta med det andliga har alltid intresserat mej, besöka spökhus och prova anden i glaset och såna grejer, därav det sistnämna skulle jag nog inte vilja prova idag. Har ett bräde men är alldeles för rädd efter alla skräckfilmer man sett. Glömmer aldrig en period när jag bodde hemma hos mor och far, var bara jag och hunden hemma, när hunden smög fram till mitt sovrum och ställde sej och skällde på en stol som fanns i rummet, hunden klev inte över tröskeln utan han illstirrade på stolen och skällde konstant, klart att man blev rädd. Den gången klädde jag faktiskt på mej och gick ut och väntade på att någon skulle komma hem. Så rädd var jag. Det tog ett tag innan jag visste hur jag skulle hantera allt, men den gången blockerade jag mej och vågade inte känna in vad som fanns där. Sen blev det ett avhopp på väldigt många år, ibland finns det perioder när allt annat känns så mycket viktigare. Men efter detta uppehåll så började jag iallafall gå kurser, och allting började falla på plats och jag såg hur duktig jag egentligen är. Efter dessa kurser så har jag jobbat på ensam med detta. Meditation har hjälpt mej och så också min guide där. Det är väl otroligt hur man kan få hjälp på olika sätt. Genom meditation har jag träffat en saknad familjemedlem igen och fått det fina avslut som jag aldrig fick, så efter 7 år kunde jag släppa den sorgen på ett vackert sätt. Jag har upplevt mycket, eftersom jag levt ensam under en längre tid har jag fått se ett suddigt familjefoto av mej och en man och 2 barn, just idag tror jag att bitarna har börjat på plats, ska meditera ikväll för att se om fotot nu är klart, isåfall finns han nu i mitt liv. Meditation kan påverka oss på så många olika sätt med glädje, sorg, tårar, vemod ja egentligen alla känslor man kan komma på och jag har upplevt detta. Nu idag arbetar jag väldigt mycket med att ge readings till mina kunder, nya som gamla. Jag har valt att jobba över datorn eftersom jag gör mej bäst i skrift. Ni skulle se mej när jag sitter här i min ensamhet med ett ljus tänt och skriver, det nästan brinner i tangenterna, så mycket information kommer det. Men det är inte alltid så, ibland får man verkligen kämpa för att komma någon in på livet, det är ju som så att alltid finns det skeptiker och det är oftast dom som är svåra att känna in för dom vill gärna att man ska misslyckas, så ibland tar det mer tid än det skulle behövas. Jag känner mej idag väldigt säker på min gåva och vet vad jag kan och inte, och jag är hemsk tacksam över den också. Mitt kall här är att faktiskt hjälpa andra och att vägleda.

Så nu har jag delat väldigt mycket idag, både inlägg och av mej själv, men jag har ju några dagar att ta igen. Imorgon börjar "Dagens kort" att komma igång igen efter min lilla semester.

 

Kram på er alla som följer mej. Kram A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hidden Realms - 25 februari 2016 10:09

Vet att det varit stiltje här under en tid men det är så mycket som händer runt mej nu och vi vet ju alla hur det är att vara kära :) Det är denhär damen nu och då hamnar allt annat lite på hyllan. Men jag skriver här så fort något händer och det är ...

Av Hidden Realms - 10 februari 2016 08:00


    Rättvänt Dom mest kraftfulla mönster är gjorda genom dom minsta detaljer. Var uppmärksam! Detta är en bra dag att hålla ögonen öppna över allt det finstilta i alla områden i ditt liv. Se till detaljerna och bortom det du kan se eller ta ...

Av Hidden Realms - 9 februari 2016 09:30


  Allt har en förbindelse genom universums flöde Varje erfarenhet du har verkar a sin egna historia, med en början, ett mitt och ett slut. Hur det än är så kan det finnas en fara i att se saker separata från varandra, eftersom dom är en del av e...

Av Hidden Realms - 8 februari 2016 14:57

Tänkte berätta lite idag om hur vägen för mej gått rakt uppåt sen jag skaffade mej mitt rosenkvartshalsband. Direkt när jag satte på mej detta halsband så började det att spira i mej och det blev ett överflöd med känslor. Redan där efter en vecka trä...

Av Hidden Realms - 8 februari 2016 09:00


  Uppochner Allt har sin tid. Nu är tiden inne för att lägga alla måsten på hyllan för att vila. Inget du gör just nu ger inte något långvarigt resultat, det kvittar hur mycket du försöker, pressar, manipulerar eller lirkar. Livet vill att du ...

Presentation


Medial och andlig rådgivare

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards